Zielona szkoła w Jantarze

Na „Zieloną Szkołę” wyjechaliśmy (choć spóźnieni) 09.06.2015 r. Podróż odbyła się z dworca Kraków – Płaszów na dworzec w Malborku. Po dotarciu czekała nas godzinna podróż autokarem do Jantaru. Zatrzymaliśmy się w Ośrodku Wypoczynkowo – Szkoleniowym „Wiking”.

Codziennie czekały na nas trzy posiłki: śniadanie, obiad z deserem i kolacja. Każdego dnia przebywaliśmy drogę przez las, by dotrzeć na plażę. Odwiedziliśmy również wiele pięknych zabytków i obiektów podczas wycieczek, takich jak:

• Zamek Krzyżacki (Zakon Najświętszej Marii Panny, Domu Niemieckiego w Jerozolimie) w Malborku;
  • Katedrę Oliwską w Gdańsku;
  • Oceanarium w Gdyni;
  • Molo w Sopocie;
  • Stare Miasto w Gdańsku z Fontanną Neptuna i Żurawiem;
  • Kościół pw. Najświętszej Marii Panny w Gdańsku

Obok ośrodka znajdowały się kompleksy sportowe, na których, w czasie wolnym, rozgrywały się emocjonujące mecze e piłkę nożną, siatkówkę, tenisa ziemnego. Od czasu do czasu opuszczaliśmy ośrodek udając się na lody i gofry. Byliśmy świadkami pięknego zachodu słońca.

Nasz wyjazd nad morze nie mógłby się odbyć bez bursztynów. Mieliśmy okazję wysłuchać bardzo interesującego wykładu o tych wyjątkowych minerałach oraz wyruszyć na spacer w ich poszukiwaniu.

Na pewno wspominać będziemy wyprawę do ujścia Wisły, w którą wyruszyliśmy meleksami. Ku naszej radości opiekunowie zapewnili nam wiele atrakcji m.in. dyskotekę, ognisko czy spacer do mini zoo, w którym wszyscy świetnie się bawili. Mogliśmy też pojeździć na gokartach.

Ostatni dzień wszyscy spędziliśmy na pakowaniu. I tak 16.06.2015 r. o godzinie 20:25 z peronu w Malborku wyruszył pociąg do Krakowa. O 04:02 pociąg zawitał na dworcu Kraków – Płaszów. Tak zakończyła się nasza przygoda.