Wycieczka do Warszawy 2023

1.06.2023 r. uczniowie z klas VI i VII wraz z wychowawcami udali się na wycieczkę do Warszawy. Wyjazd, choć jednodniowy, obfitował w liczne atrakcje. Wyprawę rozpoczęliśmy od zbiórki przy stacji PKP Wieliczka – Rynek- Kopalnia Soli, skąd udaliśmy się pociągiem na dworzec Kraków Główny.

Przejazd do Warszawy pociągiem „Pendolino” minął szybko i komfortowo, dzięki czemu już w godzinach przedpołudniowych podziwialiśmy panoramę stolicy z 30. piętra tarasu widokowego, na jednym z najwyższych budynków w Polsce – Pałacu Kultury i Nauki. Stamtąd też wraz z panią przewodnik rozpoczęliśmy spacer po centrum Warszawy, która pokazała nam najważniejsze zabytki i obiekty miasta. Podziwialiśmy warszawskie drapacze chmur, odwiedziliśmy Plac Defilad wraz z Grobem Nieznanego Żołnierza. Słoneczna aura sprzyjała spacerom po Krakowskim Przedmieściu i Starym Mieście. Zobaczyliśmy Pałac Prezydencki, Kolumnę Zygmunta, Zamek Królewski, a na rynku posłuchaliśmy koncertu kataryniarza.

Ciekawym punktem zwiedzania miasta były również ogrody na dachu Biblioteki Warszawskiej oraz spacer nad Wisłę pod pomnik Syrenki. Niecodzienną przygodą był przejazd metrem. Kilkugodzinny spacer zakończyliśmy w Złotych Tarasach, skąd udaliśmy się na Dworzec – Warszawa Centralna, by pociągiem powrócić do Wieliczki. Tak spędzony Dzień Dziecka nasi uczniowie na pewno zapamiętają na długo.